Een technische tekening van “tunnelelement 5, dak en vloer in te storten onderdelen” bij de de Tweede Beneluxtunnel. Naast globale tekeningen bestaat het document ook uit verschillende detailtekeningen.
Een technische tekening van “tunnelelement 4, dak en vloer in te storten onderdelen” bij de de Tweede Beneluxtunnel. Naast globale tekeningen bestaat het document ook uit verschillende detailtekeningen.
Een technische tekening van “tunnelelement 3, dak en vloer in te storten onderdelen” bij de de Tweede Beneluxtunnel. Naast globale tekeningen bestaat het document ook uit verschillende detailtekeningen.
Een technische tekening van “tunnelelement 2, dak en vloer in te storten onderdelen” bij de de Tweede Beneluxtunnel. Naast globale tekeningen bestaat het document ook uit verschillende detailtekeningen.
Een technische tekening van “tunnelelement 1, dak en vloer in te storten onderdelen” bij de de Tweede Beneluxtunnel. Naast globale tekeningen bestaat het document ook uit verschillende detailtekeningen.
Dit document geeft de gewichtsberekeningen en -metingen van tunnel element 6 van de Tweede Beneluxtunnel.
Aan de hand van bestekstekeningen en theoretische grenswaarden m.b.t. het soortelijk gewicht van beton en water is eind 1997 een gewichtsberekening gemaakt. Nu de tunnelelementen gemaakt zijn zal nogmaals worden gekeken naar de geometrie van de tunnel en de soortelijke gewichten van beton en water (in bouwdok t.b.v. het opdrijven). In dit document zal de gewichtsberekening van TE 6 nader worden uitgewerkt.
Gemeten zijn de precieze diktes van wand, vloer en dak, soortelijk gewicht door kernen beton uit te boren voor wand, vloer en dak en de hoeveelheid wapening per constructiedeel.
Om bovenstaande gegevens te kunnen verwerken is het spreadsheet model uitgebreid met een aantal kolommen om het soortelijk gewicht van de beton en de hoeveelheid wapening op te kunnen geven Uit deze gegevens berekend het model dan het gewicht van gewapend beton per m3.
Dit document geeft de gewichtsberekeningen en -metingen van tunnel element 5 van de Tweede Beneluxtunnel.
Aan de hand van bestekstekeningen en theoretische grenswaarden m.b.t. het soortelijk gewicht van beton en water is eind 1997 een gewichtsberekening gemaakt. Nu de tunnelelementen gemaakt zijn zal nogmaals worden gekeken naar de geometrie van de tunnel en de soortelijke gewichten van beton en water (in bouwdok t.b.v. het opdrijven). In dit document zal de gewichtsberekening van TE 5 nader worden uitgewerkt.
Gemeten zijn de precieze diktes van wand, vloer en dak, soortelijk gewicht door kernen beton uit te boren voor wand, vloer en dak en de hoeveelheid wapening per constructiedeel.
Om bovenstaande gegevens te kunnen verwerken is het spreadsheet model uitgebreid met een aantal kolommen om het soortelijk gewicht van de beton en de hoeveelheid wapening op te kunnen geven Uit deze gegevens berekend het model dan het gewicht van gewapend beton per m3.
Dit document geeft de gewichtsberekeningen en -metingen van tunnel element 4 van de Tweede Beneluxtunnel.
Aan de hand van bestekstekeningen en theoretische grenswaarden m.b.t. het soortelijk gewicht van beton en water is eind 1997 een gewichtsberekening gemaakt. Nu de tunnelelementen gemaakt zijn zal nogmaals worden gekeken naar de geometrie van de tunnel en de soortelijke gewichten van beton en water (in bouwdok t.b.v. het opdrijven). In dit document zal de gewichtsberekening van TE 4 nader worden uitgewerkt.
Gemeten zijn de precieze diktes van wand, vloer en dak, soortelijk gewicht door kernen beton uit te boren voor wand, vloer en dak en de hoeveelheid wapening per constructiedeel.
Om bovenstaande gegevens te kunnen verwerken is het spreadsheet model uitgebreid met een aantal kolommen om het soortelijk gewicht van de beton en de hoeveelheid wapening op te kunnen geven Uit deze gegevens berekend het model dan het gewicht van gewapend beton per m3.
Dit document geeft de gewichtsberekeningen en -metingen van tunnel element 3 van de Tweede Beneluxtunnel.
Aan de hand van bestekstekeningen en theoretische grenswaarden m.b.t. het soortelijk gewicht van beton en water is eind 1997 een gewichtsberekening gemaakt. Nu de tunnelelementen gemaakt zijn zal nogmaals worden gekeken naar de geometrie van de tunnel en de soortelijke gewichten van beton en water (in bouwdok t.b.v. het opdrijven). In dit document zal de gewichtsberekening van TE 3 nader worden uitgewerkt.
Gemeten zijn de precieze diktes van wand, vloer en dak, soortelijk gewicht door kernen beton uit te boren voor wand, vloer en dak en de hoeveelheid wapening per constructiedeel.
Om bovenstaande gegevens te kunnen verwerken is het spreadsheet model uitgebreid met een aantal kolommen om het soortelijk gewicht van de beton en de hoeveelheid wapening op te kunnen geven Uit deze gegevens berekend het model dan het gewicht van gewapend beton per m3.
Dit document geeft de gewichtsberekeningen en -metingen van tunnel element 1 van de Tweede Beneluxtunnel.
Aan de hand van bestekstekeningen en theoretische grenswaarden m.b.t. het soortelijk gewicht van beton en water is eind 1997 een gewichtsberekening gemaakt. Nu de tunnelelementen gemaakt zijn zal nogmaals worden gekeken naar de geometrie van de tunnel en de soortelijke gewichten van beton en water (in bouwdok t.b.v. het opdrijven). In dit document zal de gewichtsberekening van TE 1 nader worden uitgewerkt.
Gemeten zijn de precieze diktes van wand, vloer en dak, soortelijk gewicht door kernen beton uit te boren voor wand, vloer en dak en de hoeveelheid wapening per constructiedeel.
Om bovenstaande gegevens te kunnen verwerken is het spreadsheet model uitgebreid met een aantal kolommen om het soortelijk gewicht van de beton en de hoeveelheid wapening op te kunnen geven Uit deze gegevens berekend het model dan het gewicht van gewapend beton per m3.
Dit document geeft de gewichtsberekeningen en -metingen van tunnel element 2 van de Tweede Beneluxtunnel.
Aan de hand van bestekstekeningen en theoretische grenswaarden m.b.t. het soortelijk gewicht van beton en water is eind 1997 een gewichtsberekening gemaakt. Nu de tunnelelementen gemaakt zijn zal nogmaals worden gekeken naar de geometrie van de tunnel en de soortelijke gewichten van beton en water (in bouwdok t.b.v. het opdrijven). In dit document zal de gewichtsberekening van TE 2 nader worden uitgewerkt.
Gemeten zijn de precieze diktes van wand, vloer en dak, soortelijk gewicht door kernen beton uit te boren voor wand, vloer en dak en de hoeveelheid wapening per constructiedeel.
Om bovenstaande gegevens te kunnen verwerken is het spreadsheet model uitgebreid met een aantal kolommen om het soortelijk gewicht van de beton en de hoeveelheid wapening op te kunnen geven Uit deze gegevens berekend het model dan het gewicht van gewapend beton per m3.
Dit document is bijlage 5 van het document ‘Anker / Afmeerpalen rondom het bouwblok’. Het bevat een berekening van de afmeerpalen ter plaatse van de loswal voor de Tweede Beneluxtunnel.
Dit document bevat bijlage 4 van het document ‘Anker / afmeerpalen rondom het bouwblok’. Dit document geeft de berekening van de ankerpaal t.b.v. het afmeerdraad bij de Tweede Beneluxtunnel.
Dit document bevat bijlage 3 van het document ‘Anker / afmeerpalen rondom het bouwblok’. Dit document geeft de berekening van de ankerpalen rondom het bouwblok bij de Tweede Beneluxtunnel.
Bijlage 2 bij het document ‘Anker / afmeerpalen rondom het bouwblok’ (CJO-053.CT.02.A). Dit document geeft de kaart van de bouwdok en de grondparameters t.b.v. damwanden rondom het bouwblok.
Dit document is een bijlage van het hoofddocument ‘Anker- en afmeerpalen rondom het bouwblok’
Bijlage 1 bij het document ‘Anker / afmeerpalen rondom het bouwblok’ (CJO-053.CT.02.A). Het bevat een overzicht tekening van de ankerpalen rondom het bouwblok.
In dit document worden berekeningen gedaan voor de anker- en afmeerpalen rond het bouwblok bij de bouw van de Tweede Beneluxtunnel.
De dimensies, buisdiameter, wanddikte, lengte en staalkwaliteit van de ankerpalen rondom het bouwdok worden bepaald. Verder worden de bestaande afmeerpalen t.p.v. de loswal gecontroleerd waarbij rekening is gehouden met het huidige afmeersysteem. T.b.v. het afmeren van de TE-en is een extra ankerpunt nodig omdat de bestaande blokkenfundatie niet meer voldoet. Ook dit ankerpunt is gedimensioneerd.
Om de TE-en na het opdrijven te kunnen verhalen naar de uitvaar opening, zijn een aantal ankerpunten rondom het bouwdok nodig. Normaal gesproken zal per ankerpunt een ankerdraad worden bevestigd. Het is echter ook mogelijk om twee ankerdraden aan een ankerpunt(paal) vast te zetten. De ankerpunten zullen dus worden berekend zodanig dat twee ankerdraden gelijktijdig aan de ankerpaalkunnen worden bevestigd.
Als de TE-en aan de afmeerpalen zijn afgemeerd zullen twee afmeerdraden het element op zijn plek houden. De afmeerdraad aan de rivierzijde zal met een anker worden vastgezet. De afmeerdraad aan de bouwdokzijde zal aan een extra ankerpunt worden bevestigd.
Dit document bevat de berekening voor de stijfheidsverhouding van de afmeerdraden bij de Tweede Beneluxtunnel.